81. nap – van tuti lakásom!

2014.06.25. 17:06

Ez egy könnyed, rövid, politikamentes bejegyzés lesz, csak rövid jelentkezés. 
Miután oly' sokan aggódtak fővárosi csövezésem és lakhatásom állapotáért, gondoltam mai naplóbejegyzésemen keresztül jelzem: kaptam albérletet! Az Országgyűlés Hivatala viszonylag gyors eljárásban, rugalmas és kedves, mindenféle jogszabályi idiótasághoz alkalmazkodó főbérlővel, mai nap megkötötte a szerződést, és jelen sorokat már itt gépelem új albérletemben. Ha Oscar díjátadás lenne, akkor sorolhatnám: ez nem jöhetett volna létre a hivatal X munkatársa nélkül, aki két alkalommal is fogadott, hogy meghallgassa gondom-bajom, és főként parlamenti asszisztensem nélkül, aki anyatigrisként küzdött elszállásolásom ügyén. 
Nagyon tuti kis lakás, közel van a parlamenthez, és még televíziót is kaptam, ami otthon 10 éve nincs, így rá vagyok cuppanva a hírcsatornákra. 


Kezdő parlamenti politikusságom 81. napján, június 25-én mai reggel elsőként fogtam kezet hazánk miniszterelnökével. Megmondom őszintén: mondani akartam neki valamit, de addigra továbblépett. Férfias, erős kézszorítása volt, és előtte egy hivatalos beszélgetésen nem értettünk egyet. Nem fontos miről, de éreztem, hogy sajnos van köztünk valami véleménykülönbség (amin nem tudom miért lepődtem meg), de meghúztam magam, mert így is lapítanom kellett, ugyanis senki nem mondta, ide öltönybe kell menni, így sima zöld kockás ingben sajnos kissé kilógtam a fontos embereket felsorakoztató asztaltól. 
Mikor parlamenti ülés van, sokszor vagyok zakóban – talán már látszódott is a felvételeken. Ez nem azért van, mert piszkosul szeretnék elegáns lenni, hanem azért, mert a légkondicionálás miatt hideg van a parlamentben. Az ülésünk alól fúj a hideg, és ma reggel abban az ülésteremben is, ahol voltunk, párszor eszembe jutott a rövid ujjú ingben, hogy az a zakó „naccerű” találmány. 
Szerintem ez a nagyon hideg a férfisoviniszta társadalmi berendezkedés miatt lehet, mert itt úgy tartják, hogy úriember hosszú ujjú ingben jár és zakóban (a hosszú ujjú ing egy keskeny csíkja látszódik az ujjnál a zakó alól - ezt nemrég tanultam), és ehhez van a hőmérséklet belőve. A kiskosztümös hölgyek meg vessenek magukra (meg a zöldfülű újonc képviselők is...).

Szóval, június 25-én, 127 éve született, 1887-ban Karinthy Frigyes. Pont 64 éve, ezen a napon kezdődött 1950-ben a koreai háború, azzal, hogy Észak-Korea megtámadta Dél-Koreát. 
Szintén ugyanezen a napon, pont 23 éve, Szlovénia és Horvátország kilépett a jugoszláv államszövetségből, és kikiáltotta függetlenségét. Ez a nap a mozambiki függetlenség napja 1975- óta, a korábbi Portugál gyarmati állapot után. S ki gondolná, hogy már 5 éve, hogy meghalt Michael Jackson ezen a napon. 
Az évfordulók sorából az Fidesz kormányzásra érdekes George Orwell születésnapja. Eredeti neve Eric Arthur Blair, 1903-ban született, ma 111 éve. Azaz nem is érdekes, de annyi tény, hogy néha, mikor kicsit depisebb napom van, a kormányzati munka disztópia jellegű megnyilvánulásait a totalitárius államjelleg tüneteit vélem szeretett hazánkban is felfedezni. 
Na, aki ezt érti, az valami értelmiségi-féle lehet, annak ajánlom a továbbiakban András bejegyzéseit, mert ő tudná mik ezek, de én most ollóztam át a wikiről, mert ellenőrizni akartam, hogy miként is kell bemutatni az 1984 c. művet. Aki nem értette, az lesz az én szavazóm, de keresse meg a google-ban, hogy mit jelentenek. 
Szóval, a könyvet is olvastam, filmet is láttam, és sokszor eszembe jut sajnos a kormányzásról, hogy vajon tényleg nem olyan irányba haladunk-e? 
Ennek ma is volt tünete, mikor Varga Mihály bejelentette, hogy a NAV-ot ráküldi az RTL-re. Igazán szép, elegáns viselkedés, jó érzés olyan országban élni, ahol ha kritizálod a kormányt, akkor kicsinálnak adhatóság által. 
Vagy KEHI által. Habár a mai napon az is kiderült, hogy mégis van olyan Ökotárs díjazott, aki tényleg kormányellenes tüntetést szervezett norvég pénzből. Hát, ez nem sokat segít az ügynek. Minden bizonnyal már az én postaládámban is van KEHI-s levél otthon, de még nem láttam. Gondoltam, ha megjön, akkor majd jól elküldöm a büdös fenébe a KEHI-t, de ezek után asszem jobb lesz, ha átadom az egyedüli, 2008-as pályázatunk dokumentumait, mert még azt fogják hinni, hogy takargatok valamit. 
Egyik tanácsadó javasolta, hogy mégis küldjem el a KEHI-t a fenébe, és tegyem ki a honlapra a jelentést. A másik tanácsolta, hogy az NFM mintájára, én is kérjek a KEHI-től 25 misi fénymásolási díjat. Még nem tudom mi lesz, mert folyamatosan 1-2 napot otthon kellene lennem ahhoz, hogy tudjak ezzel foglalkozni, de miután itt dekkolok székes fővárosunkban, nyilván nem tudok otthon fénymásolgatni.

A nap érdekessége volt még, hogy az András által feszegetett belügyminisztériumi államtitkár, Tasnádi László ügyében az ellenzék mellett már ez a teljesen politikasemleges és civil CÖF is lemondásra szólította fel a III/II-es spiont, és valami bejegyzésben az egykori sármőr sportminiszter, Deutsch Tamás is. Jó kis buli van kialakulóban...
Ugyanilyen belső vihar van az Együtt háza táján is, remélem széthullik az egész. 

Holnap egész nap jóformán csak konferenciákon leszek. Délelőtt, kb. fél kettőig a Földművelésügyi Minisztériumban (nem Debrecenben, hanem még itt a Kossuth téren), a „Magyar társadalom felkészültsége a klímaváltozásra” szekcióbeszélgetésen okoskodok, a „helyi közösségek lehetőségei a fenntarthatóság megteremtésében” előadással, majd délután az általam nehezen értelmezhető című, „Digitális transzformáció a gazdaságban” szekcióbeszélgetésen veszek részt, a „hogyan alakítja át az agráriumot az informatika” panelen. 
Ezt nem tudom én sem pontosabban, miről szól, de majd improvizálok. Aki keres, ezeken megtalál!

SallaiRB

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sallairbenedek.blog.hu/api/trackback/id/tr176538419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása