5. nap

2014.04.12. 13:42

Nagyon fontos vagyok és elfoglalt.
De ezt lányaim nem akarják tudomásul venni és továbbra is nekem kell csinálni a kakaót.
Tudom, hogy naplót kellett volna írnom, de késő este értem haza, kakaót kellett csinálnom, gabonapelyhes tejet kerítenem, mert ezeknek a kölköknek semmi köze a politikához, és nem értik meg, hogy miután ilyen fontos lettem, naplót kellene írnom.
Utána a hátamon ugráltak. Mondtam nekik, hogy már államférfi vagyok és nagy államférfiak hátán nem szoktak ugrálni és emiatt ezt ne csinálják, de nem hagyták abba. Utána Ruminit kellett olvasnom.
Olvasták már Ruminit? Ha nem, és van gyermekük/unokájuk - akkor haladéktalanul szerezzék be! A könyv felkészítés az életre, tehát a Piszkos Fred a kapitányra. Ez egy tengerész kisegér, sok-sok kalanddal, akinek a haverja Galléros Fecó annyi pofont kioszt, hogy politikai példaképemben, Fülig Jimmynek is becsületére válna.
Szóval utána mellé kellett feküdni az egyik gyereknek (mert nem érti meg, hogy én már fontos vagyok és elfoglalt) - és elaludtam vele. Azaz nélküle. De valószínűleg már előtte. Ezért késett ez a naplóbejegyzés.

Hosszú nap volt.
Azt hiszem ilyen még sok lesz. 5 előtt keltem, mert pár levelet meg kellett válaszolnom, mert még a fontos politikusoknak is lehet becsületes munkája, volt itthon még pár dolgom, majd 6 körül indultam a fővárosba.
Szeretem a hajnalokat és szép hajnal volt. A hírek legfontosabb része azonban reggeltől kezdve az volt, kormányunk küzdeni fog a brüsszeli bürokratákkal és megmenti a magyar pálinkát.
Ez a kormány hihetetlen mennyiségű dologban hasonlít a pártállamra: ez is feszt küzd valakivel. Most nem a kapitalizmussal, nem a proletár diktatúráért, de azért küzd, ha kell, ha nem. Most minden bizonnyal kell. A pálinkáért.
Azok, akik olvassák e sorokat valószínűleg nem tudják, hogy én lelkes itthoni pálinkafőző vagyok. A Fidesz kormányzat kevés dologban kedvezett nekem négy év alatt, de volt két dolog, amiért hálás voltam: kitiltotta a bagósokat a vendéglátóhelyekről (utálom nagyon a bagófüstöt - és hipp-hipp-hurrá: a frakciónk teljesen füstmentes lesz, senki nem dohányzik közülünk!). A másik, hogy főzhetek itthon pálinkát. Van a feleségemmel vagy ezer gyümölcsfánk és eladhatatlan a szilva, ennyi lekvár a földön nem kell, így többnyire cefrét értékesítünk és - pálinkát főzünk itthon. Apukámnak is vettünk egy főzőt, ő is hadd főzzön, mert így tudjuk legjobban kiélvezni a Fidesz pozitív intézkedéseit.
Na, szóval Fidesz kedvezményezetti körbe tartozok (pont ettől vagyok piszkosul hiteles, hogy ezzel nem lehet lefizetni, így is látom a hibáikat...), azok közé, akiknek legalább volt valami haszna a Fidesz kormányzásból.
Na, most erre ezt Brüsszel vissza akarja csinálni és elvenni ezt a jogot. Én is mérges vagyok, mert tök legálisan vettünk két főzőt édesapámmal, és mégis mi a fenét kezdek vele, ha ezek megtiltják, hogy használjam. De nyugodt lehetek, mert a vidékfejlesztési miniszter elmondta a rádióban, hogy ők küzdenek és megharcolnak a magyar pálinkáért. Mondjuk nem tudom, hogy miért nem lehet tárgyalni, és miért küzdeni kell, meg harcolni, de persze tök jó ez a háborús retorika, és jobban is illik a Fidesz-hez, mintha azt mondaná, hogy “tárgyal”, mert azt úgy sem hinném el. Erőből szokott intézkedni, minek neki tárgyalástechnika?
Na mindegy, erre a harcra szükség is lesz (és nem ez a harc lesz a végső...), hiszen ha várhatóan a kormányzást így folytatják, mint eddig, ahhoz sok-sok pálinka kell a népnek, hogy valahogy elviselje.
Látszódik, hogy korukból adódóan ők is úttörő és kommunista dalokon nevelődtek, mert feszt harcolni akarnak. Ezzel nincs is gond, ha éreznék, hogy mi a fontossági sorrend.

Két napja a ballib kollégákat csesztettem az emlékművükkel, hogy jó lenne, ha elgondolkoznának azon, mik az igazi problémák az országban, így most ezt teszem a Fideszes haverokat is: elismerem, hogy fontos, hogy megvédjék a pálinkafőzőmet, de azt nem tudom, hogy vajon tudják, hogy kevesebb, mint három hét múlva hatályba lép az új földtörvény szabályozása és külföldiek is vásárolhatnak földet “szent” magyar földön?
Önök tudják ezt és figyelik?
Azt mondták, mikor utoljára beszéltek róla, hogy megoldották, azóta meg erről hallgatnak.
Meg oldották a lópikulát. Azt mondják, hogy elővásárlási jogom van, ne aggódjak. Ne a fenét.
Helyben élő vagyok, családi gazdálkodó, meg bejegyzett termelő meg minden, de akkor sincs annyi pénzem, hogy elővásárlási joggal éljek, mire megyek ezen jogommal? Mintha azt mondanák, hogy jogom van megküzdeni Mike Tysonnal. Szép nagy szál gyerek vagyok, de cseszhetem az ilyen jogot, ahogy az elővásárlásit is.

Beteszek alulra egy táblázatot, az európai földárakról. Ide jön egy osztrák vagy egy hollandus - nekik ez az ár bagó. Én meg az életbe nem tudok összeszedni annyi pénzt, hogy éljek az elővásárlási jogommal.
Hogy ez a szabályozás jobb, mint a régi? Szerintem is. Több védelmet nyújt, nagyobb biztonságot, de ha egyszer van két lyukas cipőm és az egyik a talpán lyukas, a másik meg az orrán, akkor hiába méregetem, hogy melyik a jobb, mert jó cipőt szeretnék!

Jelenleg sehogy nem vagyok védve a külföldiekkel szemben, mert annyi pénzem nem lesz, hogy pl. egy holland pénztárcájához mérten ő ne érezze úgy, hogy fillérekért veszi a földet velem szemben.
De a vidékfejlesztési miniszter most a pálinkáért küzd. Mondom, örülök neki, fontos, mert legfontosabb konvertibilis ajándéktárgyam az elmúlt pár évben a pálinka (és a tavalyi birs tényleg nagyon jó lett, pedig hamar kellett leszedni, mert piszkosul lopták), de azért ha kérhetném a felkent vezetőinket: nem lehetne inkább a földet megvédeni?

Nem akarok a most kezdődő EU-s kampányban az LMP-nek reklámot csinálni (na jó, ez nem volt őszinte...)., de miért csak az LMP és a nagy testvér európai zöldek azok, akik Brüsszelben azért szállnak síkra, hogy az áru szabad áramlásából vonják ki a termőföldet? Ebben miért nem akar küzdeni a Magyar Kormány és a Vidékfejlesztési Miniszter? Önök tudják, hogy ennek az EU-s választásnak ez a kérdés is a tétje?

Habár fontos vagyok és nagyon elfoglalt, még nem teljesen értem a világ dolgait, de majd próbálok belejönni. Addig is megyek a paraszti eszem után, hogy lássam, szerintem mi a fontos. Most pl. hagyom hogy, a lányaim ugráljanak még egy kicsit a hátamon, mielőtt megint elmegyek itthonról, és megnézem a vetést, meg begyűjtök pár aláírást, hogy Meszerics Tamás cimborám és Csiba Kata barátném kijusson Brüsszelbe, mert tudom, hogy ők képviselni fogják a földjeim ügyét - visznek hozzá a brüsszelieknek a pálinkámból...

SallaiRB

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sallairbenedek.blog.hu/api/trackback/id/tr546236324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása